TM
Thato M

1 reviews | Active since Oct 2025

24 Oct 2026, 14:15

Unauthorised Debit Order and Refund Request – R679

was charged R679 for October, even though my service was cancelled for the entire month. The debit order went off on 24 October, and I did not authorise this debit order.

There is also another debit order scheduled for 1 November, which I do not authorise.

I request an immediate refund of the R679

0
Replies (7)
Rain
Rain's reply24 Oct 2026, 14:24
Official

Hi Thato M,

Thank you for bringing your complaint to our attention. We will be in touch to further assist.

Regards,

rain.

TM
Thato M's update24 Oct 2026, 14:39
Reviewer Update
When can I expect to receive my refund? The R679 deducted was meant for something else, and I urgently need the money back. Please advise when the refund will be processed.
TM
Thato M's update24 Oct 2026, 14:48
Reviewer Update
My services have been cancelled since 1 October 2026, so why was I charged R679 on 23 October for 9 days of service? I do not want a pro-rata refund. I want a full refund of R679 because I have not been connected to the service at any point since 1 October 2026. Please explain why I was charged despite the cancellation and confirm when I will receive my full refund.
TM
Thato M's update24 Oct 2026, 14:50
Reviewer Update
Which active service are you referring to? My service has been cancelled since 1 October 2026, and Rain has been sending me messages confirming that I am not active. Now I am being told that I am active, which is confusing. Please clarify why my account is showing as active when I have not been connected since 1 October. I also want to understand why I was charged R679 and request a full refund, as I should not be paying for a service I have not been using.
TM
Thato M's update24 Oct 2026, 15:09
Reviewer Update
On top of everything, I had to deal with a very rude consultant who accused me of choosing not to pay and knowing that I would not pay, even after I explained why I had not made the payment at the beginning of the month. I find this unacceptable. I expect to be treated with respect, especially when I am trying to resolve an issue with my account. Instead of making assumptions, the consultant should have listened to my explanation. I would also like this matter to be escalated to management, along with my request for a full refund of R679.
TM
Thato M's update24 Oct 2026, 15:21
Reviewer Update
As promised by the consultant, who accused me of knowing that I wouldn’t to pay and deliberately choosing not to pay.
TM
Thato M's update24 Oct 2026, 15:23
Reviewer Update
In the next hour. As he mentioned