1 reviews | Active since Feb 2017
IF YOU HEAR THE NAME MFC NEDBANK - RUN!!!
<p> </p> <p>I am not surprise that the state of affairs at MFC is SHOCKING the way it is.</p> <p> </p> <p>Last year I bought a BMW through Nedbank MFC.</p> <p>I completed a debit order and assumed that everything will go smoothly.</p> <p> </p> <p>On the 17th October 2016 I received a call from some “Ronel“ employed at MFC. She was extremely rude and nasty. She indicated to me that I am in arrears regarding my instalment of the BMW I bought.</p> <p>I indicated to her that I completed a debit order and somebody at MFC is not doing their job. I also indicated to me that I have never received ANY STATEMENT FROM MFC EVER. She became really very rude and scolded me without any reason.</p> <p>I refused to allow her to address me in that disrespectful manner and instructed her to contact my husband. She again shouted at me and I hang up the phone.</p> <p>She contacted my husband and he settled the full outstanding account that was the result of MFC’s lack of service delivery.</p> <p> </p> <p>January 2017 2 gentlemen from MFC Nedbank visited us at home.</p> <p>They indicated that I am 3 months in arrears again.</p> <p>I was REALLY UPSET because again, Ronel didn’t do her job.</p> <p>I indicated to the gentlemen that I told Ronel in October that we have never received any statement from MFC, and the situation has still not improved and that somebody who is supposed to do the debit order is also not rendering ANY SERVICE.</p> <p>My husband settled the account again.</p> <p>On 23 January I posted a complaint regarding the entire issue on the webpage of MFC-ADDRESSED TO THE CEO. I indicated that I haven’t received any statement from MFC EVER and somebody is still not implementing my debit order.</p> <p> </p> <p>I received a very unsatisfactory respondse from Dyomfana, S. (Siviwe). This person didn’t address ANY OF THE ISSUES. I also receved an acknowledgement from Terry Thompson regarding my complaint assuring me that "the matter has been escalated to the relevant team to assist". blah, blah, blah!</p> <p>6 February 2017.</p> <p>1. I still haven’t received any statement from MFC</p> <p>2. MFC has again not installed my payment regarding the debit order.</p> <p>3. I still haven’t received any decent response from D.Siviwe or T. Thompson.</p> <p>COULD ANYBODE PLEASE ADVISE ME HOW TO GET THROUGH TO THESSE USELESS PEOPLE?!</p>
Good morning Karin
Please accept my apology for the manner in which your account has been handled and for the poor service you have received from us.
I have sent you an email privately to provide me with your ID number so I can investigate and assist on the matter.
Kind regards
Louis Masilo
Good morning Karin
Please accept my apology for the manner in which your account has been handled and for the poor service you have received from us.
I have sent you an email privately to provide me with your ID number so I can investigate and assist on the matter.
Kind regards
Louis Masilo
Jip as expected. It is the 6th March- way past the end of the month. I still havent received any statement, assistance, no investigation and no feedback.
Well done MFC! The worst company ever.
Jip as expected. It is the 6th March- way past the end of the month. I still havent received any statement, assistance, no investigation and no feedback.
Well done MFC! The worst company ever.
This is the e-mail I received today:
Masilo, L. (Louis) ********** />8:02 AM (14 hours ago)
to me
Good morning Mrs Van Greuning
Please accept my apology for coming back to you only now.
Please provide me with the confirmation of your banking details and confirmation that we must load a debit order on your account.
Please also note that the account is in arrears with one month ( R2212.67). I will arrange for the debit order to be activated on your account and you can advise if we must load a manual debit order for the arrears amount.
Kind regards
NOW DID THIS GET MY BLOOD BOILING. THIS IS A SICK AND ******* TRICK FROM MFC TO COLLECT ********LY MONEY.
THEY KEEP ON SAYING I AM IN ARREARS AND KEEP ON COLLECTING MONEY FROM ME WITHOUT AGAIN MAKING AVAILABLE ANY STATEMENT AT ALL. LAST YEAR I WAS "IN ARREARS " R 14 000 ACCORDING TO MFC. MY HUSBAND PAID THE FULL ACCOUNT. WE DIDN'T RECEIVE ANY STATEMENT OR CONFIRMATION OF PAYMENT. THIS YEAR AGAIN I WAS "IN ARREARS" R 7 000. MY HUSBAND PAID THE FULL AMOUNT, THE SAME STORY-NO STATEMENT , NO RECEIPT. I STILL DON'T KNOW WHAT THE STATE OF MY ACCOUNT IS.
SO NOW I'M IN "ARREARS" AGAIN. MR MASILO STOP FKING WITH US. I AM FINALLY GETTING FED UP WITH PUTTING UP WITH **** FROM MFC. I AM NOT IN ARREARS. AFTER PAYING THE R 7 000 EARLIER THIS YEAR I MANUALLY PAID THE REQUIRED AMOUNT AT ABSA BANK EVERY MONTH. I AM NOT IN ARREARS!!!!!!!!!!!!!!
NEDBANK IS CLEARLY HEADING A ******* SYSTEM HERE.
CAN I GET SOMEONE IN MANAGEMENT FROM NEDBANK TO RESPOND TO THIS REPLY.
OR ARE ALL OF YOU AS USELESS AS THE SEVERAL EMPLOYEES THAT I HAVE BEEN LISTING ON THIS POST SINCE FEB 6TH 2017?
This is the e-mail I received today:
Masilo, L. (Louis) ********** />8:02 AM (14 hours ago)
to me
Good morning Mrs Van Greuning
Please accept my apology for coming back to you only now.
Please provide me with the confirmation of your banking details and confirmation that we must load a debit order on your account.
Please also note that the account is in arrears with one month ( R2212.67). I will arrange for the debit order to be activated on your account and you can advise if we must load a manual debit order for the arrears amount.
Kind regards
NOW DID THIS GET MY BLOOD BOILING. THIS IS A SICK AND ******* TRICK FROM MFC TO COLLECT ********LY MONEY.
THEY KEEP ON SAYING I AM IN ARREARS AND KEEP ON COLLECTING MONEY FROM ME WITHOUT AGAIN MAKING AVAILABLE ANY STATEMENT AT ALL. LAST YEAR I WAS "IN ARREARS " R 14 000 ACCORDING TO MFC. MY HUSBAND PAID THE FULL ACCOUNT. WE DIDN'T RECEIVE ANY STATEMENT OR CONFIRMATION OF PAYMENT. THIS YEAR AGAIN I WAS "IN ARREARS" R 7 000. MY HUSBAND PAID THE FULL AMOUNT, THE SAME STORY-NO STATEMENT , NO RECEIPT. I STILL DON'T KNOW WHAT THE STATE OF MY ACCOUNT IS.
SO NOW I'M IN "ARREARS" AGAIN. MR MASILO STOP FKING WITH US. I AM FINALLY GETTING FED UP WITH PUTTING UP WITH **** FROM MFC. I AM NOT IN ARREARS. AFTER PAYING THE R 7 000 EARLIER THIS YEAR I MANUALLY PAID THE REQUIRED AMOUNT AT ABSA BANK EVERY MONTH. I AM NOT IN ARREARS!!!!!!!!!!!!!!
NEDBANK IS CLEARLY HEADING A ******* SYSTEM HERE.
CAN I GET SOMEONE IN MANAGEMENT FROM NEDBANK TO RESPOND TO THIS REPLY.
OR ARE ALL OF YOU AS USELESS AS THE SEVERAL EMPLOYEES THAT I HAVE BEEN LISTING ON THIS POST SINCE FEB 6TH 2017?
I RECEIVED THE FOLLOWING E-MAIL FROM MFC TODAY:
Masilo, L. (Louis) ********** />1:10 PM (6 hours ago)
to me
Good Day Mrs Van Greuning
Please note that I will close the complaint from my side, and I will assist as soon as I receive the response from you.
Kind regards
WHO IS THIS L.MASILO? WHAT IS WRONG WIITH HIM!!!!!!!!! HOW MANY MORE COMPLAINTS AND HOW MUCH MORE INFO DO I NEED TO SEND HIM. AND STILL NO RESPONSE FROM MFC MANAGEMENT.
1. I INDICATED IIN MY LAST COMPLAINT THAT I STILL HAVEN'T RECEIVED ANY STATEMENT FROM MFC EVER.
2. I ALSO IINDIICATED THAT THEY KEEP ON SAYING THAT I AM IN ARREARS AND KEEP COLLECTING MONEY FROM ME. STILL NO RESPONSE FROM THIS "MASILO" ON THIS MATTER EITHER. DOES THIS "PERSON" THINK THAT I WILL SUPPLY HIM WITH MY BANK ACCOUNT NR WITH ALL THIS QUESTIONABLE ACTIVITIES WHICH HAVE BEEN TAKEN PLACE WITH THIS ACCOUNT. THEY WILL JUST KEEP ON COLLECTING AS MUCH MONEY AS THEIR HEARTS DESIRE. I DON'T THINK SO !!!!!!!!!!!
3. I WILL KEEP ON PAYING MY ACCOUNT MANUALLY AT ABSA BECAUSE IT IS CLEAR TO ME THAT MFC DOES NOT HAVE THE CAPACITY OR ANY BAINPOWER TO SOLVE THIS PROBLEM.
MFC HAS MANAGED TO SINK TO THE BOTTOM OF THE LIST OF ALL TIME REGARDING SERVICE DELIVERY.
SHOCKING!!!!!!!!!!!!
I RECEIVED THE FOLLOWING E-MAIL FROM MFC TODAY:
Masilo, L. (Louis) ********** />1:10 PM (6 hours ago)
to me
Good Day Mrs Van Greuning
Please note that I will close the complaint from my side, and I will assist as soon as I receive the response from you.
Kind regards
WHO IS THIS L.MASILO? WHAT IS WRONG WIITH HIM!!!!!!!!! HOW MANY MORE COMPLAINTS AND HOW MUCH MORE INFO DO I NEED TO SEND HIM. AND STILL NO RESPONSE FROM MFC MANAGEMENT.
1. I INDICATED IIN MY LAST COMPLAINT THAT I STILL HAVEN'T RECEIVED ANY STATEMENT FROM MFC EVER.
2. I ALSO IINDIICATED THAT THEY KEEP ON SAYING THAT I AM IN ARREARS AND KEEP COLLECTING MONEY FROM ME. STILL NO RESPONSE FROM THIS "MASILO" ON THIS MATTER EITHER. DOES THIS "PERSON" THINK THAT I WILL SUPPLY HIM WITH MY BANK ACCOUNT NR WITH ALL THIS QUESTIONABLE ACTIVITIES WHICH HAVE BEEN TAKEN PLACE WITH THIS ACCOUNT. THEY WILL JUST KEEP ON COLLECTING AS MUCH MONEY AS THEIR HEARTS DESIRE. I DON'T THINK SO !!!!!!!!!!!
3. I WILL KEEP ON PAYING MY ACCOUNT MANUALLY AT ABSA BECAUSE IT IS CLEAR TO ME THAT MFC DOES NOT HAVE THE CAPACITY OR ANY BAINPOWER TO SOLVE THIS PROBLEM.
MFC HAS MANAGED TO SINK TO THE BOTTOM OF THE LIST OF ALL TIME REGARDING SERVICE DELIVERY.
SHOCKING!!!!!!!!!!!!
