LM
Leschelle M

1 reviews | Active since Oct 2026

23 Oct 2026, 11:48

🚨 VERIMARK β€” EXTREMELY DISAPPOINTED WITH YOUR PRODUCT AND CUSTOMER SERVICE! 🚨

🚨 VERIMARK β€” EXTREMELY DISAPPOINTED WITH YOUR PRODUCT AND CUSTOMER SERVICE! 🚨

I am absolutely disgusted with my experience with Verimark and my Genesis air fryer.

I purchased my Genesis air fryer directly from a Verimark store on 8 April 2026. A few days later, I had to return it because it was already damaged when I opened it. Verimark exchanged it for a replacement, and I trusted that I was finally getting a product that would work properly.

Now, on 22 October 2026, the replacement machine is COMPLETELY DEAD. It will not switch on at all!

And what is Verimark's solution? Send it away for repairs, which could take TWO WEEKS OR LONGER, leaving me without my appliance!

Seriously? I bought a new machine with a ONE-YEAR QUALITY GUARANTEE, and within months I am already dealing with a second faulty machine!

The first one was damaged straight out of the box. Now the replacement has completely stopped working. How is this acceptable?

I did not spend my hard-earned money on an appliance just to have it fail within months and then be expected to wait weeks for repairs. A replacement machine should give a customer confidence, not leave them questioning the quality of the product and the support they will receive when something goes wrong.

What is the point of advertising a one-year quality guarantee if a customer cannot get a satisfactory resolution when the product fails?

I understand that products sometimes develop faults, but the way a company handles the situation matters. After already having to exchange one defective machine, I expected better service and a fair solution.

I WANT VERIMARK TO TAKE RESPONSIBILITY AND OFFER ME A REPLACEMENT OR AN APPROPRIATE REMEDY, NOT SIMPLY EXPECT ME TO ACCEPT WEEKS WITHOUT MY APPLIANCE.

South Africa's Consumer Protection Act provides rights when goods are defective, including remedies within the first six months, subject to the applicable requirements. I expect Verimark to explain my rights under the Act and the one-year guarantee advertised on the box.

I am requesting that Verimark management intervene urgently and resolve this matter fairly.

If this is not addressed, I will escalate my complaint to the relevant consumer protection authorities and share my experience on public review platforms.

VERIMARK, I AM WAITING FOR A PROPER RESPONSE. PLEASE EXPLAIN WHY A CUSTOMER WHO HAS ALREADY HAD ONE MACHINE EXCHANGED MUST NOW DEAL WITH A COMPLETELY DEAD REPLACEMENT AND A LENGTHY REPAIR PROCESS.

Extremely disappointed. This is not the customer experience I expected. 😑

0
Replies (1)
Verimark
Verimark's reply23 Oct 2026, 12:57
Official

Dear Ms Safdar,

Thank you for taking the time to share your experience. We are truly sorry to hear about the difficulties you have experienced with your Genesis Air Fryer and completely understand your frustration and disappointment, especially after your original unit had to be exchanged shortly after purchase.

At Verimark, we never want our customers to feel let down, and we sincerely apologize for the inconvenience this situation has caused. We appreciate that having an appliance fail unexpectedly is frustrating, particularly when you rely on it in your daily routine.

While we understand your concerns regarding the assessment process, all products that develop a fault during the warranty period are required to undergo a technical evaluation to determine the cause of the fault and the most appropriate resolution. This process ensures that every customer's claim is handled fairly and in accordance with both our warranty terms and applicable consumer legislation.

We would like the opportunity to investigate your matter further and provide you with an update. Could you please provide the Verimark store where you booked the appliance, as well as your repair/reference number? Once we receive these details, we will be able to trace the assessment and engage with the relevant team regarding the status of your unit.

Please accept our sincere apologies for the inconvenience and disappointment caused. Your feedback is important to us, and we are committed to working towards a fair resolution. We value your support and the trust you have placed in Verimark, and we look forward to assisting you further.
Regards
The Verimark team.