1 reviews | Active since May 2014
SAMSUNG TOOK OVER R41,000, DELIVERED ONLY 5 OF 24 PHONES, AND HAS STILL NOT REFUNDED ME
SAMSUNG TOOK OVER R41,000, DELIVERED ONLY 5 OF 24 PHONES, AND HAS STILL NOT REFUNDED ME
On 28 September 2026, I ordered 24 Samsung phones for over R41,000. Before placing the order, I repeatedly confirmed with Samsung that the phones were in stock. I was assured they were available, including confirmation after the consultant checked with the logistics manager. Delivery was promised for 30 September.
Samsung failed to deliver on time. On 5 October, after further assurances that the delivery was on its way, only 5 of the 24 phones arrived. I was later told Samsung did not have the stock it had promised.
This failure has caused me serious financial harm. My own customer was relying on these phones. I had to source replacements at a much higher cost, but by then it was too late and the customer rejected the order. I lost the customer and expected profit, incurred penalties, and had to spend additional money trying to resolve a problem caused by Samsung.
I requested a refund and supplied the required details. Samsung then promised the refund for 16 October, but it never arrived. Today, 19 October, I was told I must wait another 7–10 working days. After repeated calls, *** and broken promises, this is unacceptable.
I demand the immediate processing of my outstanding refund, a written explanation, and a fair discussion about compensation for my documented financial losses. Samsung's repeated assurances about stock and delivery raise serious concerns about its obligations under the Consumer Protection Act, where applicable.
I have retained the relevant *** and call records. I expect Samsung to take responsibility and resolve this matter urgently, rather than subject me to further delays and excuses.
Good day Denise S
Thank you for bringing your query to our attention, we apologize for any inconvenience that this may have caused.
We have noted your concerns and we are currently investigating the matter further.
Your complaint has been assigned to our escalations department and we will be in contact with you.
Kind Regards,
SamsungZA
:^NM
Good day Denise S
Thank you for bringing your query to our attention, we apologize for any inconvenience that this may have caused.
We have noted your concerns and we are currently investigating the matter further.
Your complaint has been assigned to our escalations department and we will be in contact with you.
Kind Regards,
SamsungZA
:^NM
The issue has been logged with our Voice of Customer Advisor under the reference number: *** , we will investigate and be in contact with you. ^NM
The issue has been logged with our Voice of Customer Advisor under the reference number: *** , we will investigate and be in contact with you. ^NM
The issue has been escalated, we will inform you once the matter has been resolved, please wait for feedback.^NM
The issue has been escalated, we will inform you once the matter has been resolved, please wait for feedback.^NM
Your concerns have been duly noted
We have addressed your concerns in the order they were raised, and our Voice of Customer Advisor we'll be in contact with you.
Thank you for your patience and understanding.
Your concerns have been duly noted
We have addressed your concerns in the order they were raised, and our Voice of Customer Advisor we'll be in contact with you.
Thank you for your patience and understanding.
