1 reviews | Active since Aug 2023
APPALING AFTER SALES SERVICE UNDER WARRANTY
Samsung South Africa: Appalling After-Sales Service and a Warranty That Feels Like an Empty Promise I am absolutely disgusted with my experience with Samsung South Africa. What should have been a straightforward warranty matter has turned into an exhausting, frustrating and completely unacceptable ordeal. The way this situation has been handled has left me questioning whether Samsung genuinely stands behind its products and the warranties it offers its customers. I purchased my Samsung television on 12 May 2026. On 6 June 2026, less than a month after purchase, the screen developed a purple discolouration that persisted for several days. The problem disappeared, only to return on 3 October 2026. This was not an isolated incident, nor was it limited to one application or channel. The problem occurred while using DStv, YouTube, Netflix and other television functions. Thankfully, I have photographic evidence of the fault. However, because the issue comes and goes, capturing a video of the fault at precisely the right moment has not been possible. Instead of approaching this complaint with reasonable judgement and a genuine commitment to resolving the problem, Samsung has repeatedly returned to the same demand for video footage, as though the absence of a video should bring the entire matter to a standstill. Since when does a customer's warranty claim become entirely dependent on capturing a specific fault on video? Why is the photographic evidence, the history of the recurring problem and the fact that the television is still relatively new not being given proper consideration? What has made this experience even worse is the handling of the complaint by the staff involved. I have had to deal with an unacceptable lack of progress, repeated frustration and the feeling that I am being sent around in circles rather than receiving meaningful assistance. The matter has even been escalated, yet I am still left without a satisfactory resolution. Being told that there is no technician available in my area does not resolve the problem, nor does it inspire confidence in a company of Samsung's size and reputation. Let us be clear: I purchased a Samsung television, not a collection of excuses. I paid for a product that I reasonably expected to function properly, and I expect the warranty that accompanies that purchase to mean something when a fault develops. A warranty is supposed to provide customers with protection and peace of mind. What is the point of offering one if a customer can spend weeks trying to get assistance for a recurring fault, only to find that the process appears to be more about demanding evidence than actually investigating the complaint? Samsung's handling of this matter has seriously undermined my trust in the brand. The repeated insistence on video footage, the lack of a satisfactory outcome and the overall standard of after-sales care have been nothing short of appalling from my perspective. I feel that I have been let down by both the service process and the people responsible for handling my complaint. Customers should not have to fight this hard to have a legitimate product concern taken seriously. We should not have to beg for assistance, repeatedly explain the same problem or feel as though we are being treated as an inconvenience simply because we expect a company to honour its obligations. I am taking this complaint to HelloPeter because I want my experience to be publicly documented, and I want other consumers to understand what I have experienced before deciding where to spend their hard-earned money. Samsung, this is not the level of service I expected from your brand. Your after-sales support has been deeply disappointing, your handling of this complaint has destroyed my confidence in your customer-care process, and your warranty means very little to me if getting assistance is going to be this difficult. I expect this matter to be taken seriously and resolved appropriately. I am not interested in another round of excuses or being sent back to square one. I want a proper resolution to a recurring fault on a television that is only a few months old. My experience has been unacceptable, and I would not wish this level of frustration on another customer. Think carefully before purchasing from Samsung. A brand's reputation is not built on its advertising or the promises printed on its warranty documents. It is built on how it treats its customers when something goes wrong. In my case, Samsung has failed to deliver the standard of after-sales care I expected.
Good day Camien E
Thank you for bringing your query to our attention, we apologize for any inconvenience that this may have caused.
We have noted your concerns and we are currently investigating the matter further.
Your complaint has been assigned to our escalations department and we will be in contact with you.
Kind Regards,
SamsungZA
:^NM
Good day Camien E
Thank you for bringing your query to our attention, we apologize for any inconvenience that this may have caused.
We have noted your concerns and we are currently investigating the matter further.
Your complaint has been assigned to our escalations department and we will be in contact with you.
Kind Regards,
SamsungZA
:^NM
